Les obres del Cau han atret l’interès per Rusiñol
dijous 29 novembre 2012
La mostra L’Art modern. Obres mestres del Cau Ferrat va tancar dissabte passat després d’haver-hi exposat des de començament d’abril 150 obres mestres del fons del museu a l’Edifici Miramar. L’exposició ha estat visitada per 6.854 persones, de les quals 1.141 han estat escolars i 229 mestres i professors de diferents centres. Una mitjana de 34,27 persones han vist la mostra diàriament durant els 200 dies que ha estat oberta. Museus de Sitges ha programat durant aquest temps 134 visites guiades per a grups.
Les obres exhibides han tornat aquesta setmana als magatzems del Consorci del Patrimoni de Sitges, on restaran fins la propera inauguració del Cau Ferrat, un cop finalitzin les obres de reforma i millora estructural, a mitjans del 2013. Durant aquests mesos, el servei de Conservació i Restauració de Museus de Sitges durà a terme actuacions de millora i conservació en algunes d’aquestes peces.
Els quatre objectius de l’exposició L’Art modern. Obres mestres del Cau Ferrat han estat complerts: aprofitar el parèntesi que suposen les obres de reforma del Cau Ferrat per a exhibir alguns dels olis i peces més rellevants de les seves col·leccions; oferir una nova visió i lectura d’aquestes obres en el moment en què es mostraven en un entorn diferent al que és el Cau (fet que permetia ressaltar-ne el seu valor i plasticitat); presentar un esdeveniment artístic de nivell per a reforçar el cartell de turisme cultural de Sitges i, per últim, tornar a despertar l’orgull dels sitgetans pel valor d’una col·lecció que aviat podrà recuperar el seu esplendor en el seu entorn habitual, que haurà estat objecte d’una profunda millora tot salvant el seu valor patrimonial.
Palau abandonat, de Santiago Rusiñol (a la imatge), ha estat probablement l’obra que ha despertat més interès entre els visitants de la mostra del Miramar. Es tracta d’un oli pintat el 1898 a Víznar (Granada) amb unes dimensions d’1,23 x 1,16 metres. La mostra ha generat un cúmul de sensacions positives entre els visitants, tal com manifestaven al personal dels museus o com, alguns d’ells, reflectien en el llibre de visites. Alguns dels comentaris escrits en aquest llibre constataven la descoberta de Santiago Rusiñol, tant per a catalans com estrangers.
Entre les postals que ha ofert l’exposició n’hi ha hagut algunes de curioses, com les visites d’alguns descendents dels personatges retratats en les obres. Probablement, la visita més singular va ser la que va realitzar un grup de japonesos que únicament volien veure els cinc Picassos exposats i que van mostrar el seu accentuat interès per saber on podien comprar obres de l’artista malagueny.
Les obres exhibides han tornat aquesta setmana als magatzems del Consorci del Patrimoni de Sitges, on restaran fins la propera inauguració del Cau Ferrat, un cop finalitzin les obres de reforma i millora estructural, a mitjans del 2013. Durant aquests mesos, el servei de Conservació i Restauració de Museus de Sitges durà a terme actuacions de millora i conservació en algunes d’aquestes peces.
Els quatre objectius de l’exposició L’Art modern. Obres mestres del Cau Ferrat han estat complerts: aprofitar el parèntesi que suposen les obres de reforma del Cau Ferrat per a exhibir alguns dels olis i peces més rellevants de les seves col·leccions; oferir una nova visió i lectura d’aquestes obres en el moment en què es mostraven en un entorn diferent al que és el Cau (fet que permetia ressaltar-ne el seu valor i plasticitat); presentar un esdeveniment artístic de nivell per a reforçar el cartell de turisme cultural de Sitges i, per últim, tornar a despertar l’orgull dels sitgetans pel valor d’una col·lecció que aviat podrà recuperar el seu esplendor en el seu entorn habitual, que haurà estat objecte d’una profunda millora tot salvant el seu valor patrimonial.
Palau abandonat, de Santiago Rusiñol (a la imatge), ha estat probablement l’obra que ha despertat més interès entre els visitants de la mostra del Miramar. Es tracta d’un oli pintat el 1898 a Víznar (Granada) amb unes dimensions d’1,23 x 1,16 metres. La mostra ha generat un cúmul de sensacions positives entre els visitants, tal com manifestaven al personal dels museus o com, alguns d’ells, reflectien en el llibre de visites. Alguns dels comentaris escrits en aquest llibre constataven la descoberta de Santiago Rusiñol, tant per a catalans com estrangers.
Entre les postals que ha ofert l’exposició n’hi ha hagut algunes de curioses, com les visites d’alguns descendents dels personatges retratats en les obres. Probablement, la visita més singular va ser la que va realitzar un grup de japonesos que únicament volien veure els cinc Picassos exposats i que van mostrar el seu accentuat interès per saber on podien comprar obres de l’artista malagueny.