Els Museus de Sitges han aconseguit, per cinquè any consecutiu, el Certificat d’Excel·lència de TripAdvisor. La distinció es lliura des del 2010 i ja s’ha consolidat com una referència entre el sector turístic del món digital.
El funcionament és senzill: el guardó l’atorguen els propis usuaris registrats en aquesta xarxa social i només es concedeix a aquelles institucions o empreses que durant aquell any hagin rebut “bones opinions de manera sistemàtica”. L’objectiu de la plataforma és premiar aquelles destinacions d’arreu del món que prestin una “atenció constant de qualitat” als seus visitants.
Els guanyadors del Certificat d’Excel·lència s’escullen a partir de les ressenyes escrites pels usuaris de TripAdvisor. Aquí s’hi inclouen tant les puntuacions del lloc, com la quantitat i la freqüència de les opinions publicades. Alguns dels requisits per a validar la votació són mantenir una puntuació d’almenys quatre sobre cinc estrelles, reunir un mínim de cent opinions diferents i disposar d’un perfil de TripAdvisor de més d’un any d’antiguitat.
TripAdvisor és una plataforma social nascuda als Estats Units que proporciona ressenyes i fòrums de debat relacionats amb els sectors dels viatges i l’hostaleria, incloent també propostes culturals com –en aquest cas– un equipament museístic. Els serveis de la seva pàgina web són totalment gratuïts i són els mateixos usuaris els que generen la major part dels continguts que s’hi comparteixen.