Els usuaris de TripAdvisor han premiat el Museu del Cau Ferrat i el Museu de Maricel amb el Certificat d’Excel·lència d’aquesta plataforma social. El guardó, creat l’any 2010 i d’àmbit mundial, només es concedeix a aquelles institucions o empreses que, durant l’any anterior, “hagin rebut bones opinions de manera sistemàtica” per part dels viatgers de TripAdvisor. L’objectiu de la companyia és distingir aquells serveis d’arreu del món que presten una “atenció constant de qualitat” als seus visitants.
Els guanyadors del Certificat d’Excel·lència s’escullen a partir dels mateixos continguts generats pels usuaris d’aquesta xarxa. Aquí s’hi inclouen tant les puntuacions com la quantitat i la freqüència de les opinions publicades. Alguns dels requisits són mantenir una puntuació d’almenys quatre sobre cinc estrelles, reunir un mínim de cent opinions diferents i disposar d’un perfil de TripAdvisor de més d’un any d’antiguitat.
TripAdvisor és una plataforma social nascuda als Estats Units que proporciona ressenyes i fòrums de debat relacionats amb els sectors dels viatges i l’hostaleria. Els serveis de la seva pàgina web són totalment gratuïts i són els mateixos usuaris els que generen la major part dels continguts que s’hi comparteixen.